Benodigdheden tijdens wandeltocht

23 juli 2019 - Grimnäs, Zweden

In volgorde van relevantie:

• Regenbroek: multifunctioneel, als je op de natte grond moet zitten, muggen kunnen er niet doorheen prikken, bij koude in de ochtend makkelijk over je korte broek te trekken.
  • Wandelschoenen: dankbaar voor mijn lowa stapper. ( ja, ik weet wat jullie denken, maar die regenbroek is echt heel handig.
  • Muggenstift: een goed sterke en deze binnen handbereik houden zodat je meteen kun smeren als het spul is uitgewerkt.
  • Wandelstokken: ondanks dat ze er agressief uitzien ( Oliebol, jij was er bij toen ik mijn houten staf moest inleveren) heel erg handig om ritme aan te geven van stappen, met name als je er doorheen zit, mug en horzel wegzwaaiers en steun bij glibberige bospaden. En niet te vergeten, alternatieve waslijn in hotelkamers.
  • Trianga pannetjes: ondanks dat ik het gewicht heb vervloekt, op moeilijke momenten is warme thee, poedersoep en zelfs oploskoffie een echte opknapper.
  • Theezakjes, oploskoffie en poedersoep: die laatste 2 zijn niet aan te raden voor het dagelijks leven, maar het is makkelijk meenemen en kan op onverwachte momenten uitkomst bieden.
  • Tent: maar 2 keer gebruikt, maar gaf veel vrijheid. Bovendien zitten er scheerlijnen bij je tent die kunnen fungeren als waslijn. Elke dag wil je je sokken op zijn minst uitspoelen, om over hemd en shirt nog niet te spreken
  • 3 maal 75 cm pleisterstrip: om als alternatief vel te functioneren op mijn hak.
  • Canvastasje: makkelijk mee te nemen en heel handig om je vuile/ schone was mee te transporteren. En boodschappen mee te doen als je bij je slaapplek bent aangekomen.
  • Wasknijpers: zie tent en scheerlijn
  • Doosjes rozijnen: makkelijk mee te nemen, kan niet kapot of lek, altijd wel ergens een doosje in je tas als je niet helder meer bent en er geen winkel in de buurt is.
  • Opinelmes: ook te gebruiken als schaar.
  • Theelepel: bij de hand houden, voor yoghurtjes, grapefruit, roeren van oploskoffie.
  • Sandalen: meteen wandelschoenen uit en sandalen aan, kunnen je voeten goed opdrogen en weer hard worden.
  • Slaapzak en lakenzak: voor in de tent maar ook in de stuga's kun je er gebruik van maken. In een stuga is de huur van lakens bijna net zo duur als de stuga zelf.
  • Toiletspullen.
  • Extra kleding: hoe minder, hoe beter en afhankelijk van mogelijke weersomstandigheden.
  • Wandelgids: handig om zelf te kunnen plannen, maar niet te veel plannen. Blijven wandelen en om je heen kijken.
  • (st Olavspad van Selanger naar Trondheim door Ria Warmerdam)

Veel plezier met wandelen!

1. Henny:
    23 juli 2019
    Hallo lieverd,.
    Bedankt voor je verhalen en foto’s.
    Dikke kus, mam.
  2. Frans en Ineke:
    23 juli 2019
    Kom je naar huis of stop je met de boeiende verhalen. We zien het wel . Knuffel
  3. Mech:
    24 juli 2019
    Jaaaaa heel fijn zo'n lijst!!!!! Thx!!!!
  4. Danielle Slootjes:
    26 juli 2019
    Die ga ik bewaren!
  5. Sophie, Bruno, Felix, Oscar, Joy:
    6 augustus 2019
    Hoi M! Wat ontzettend leuk om je verhalen over deze Zweedse belevenissen te lezen. Veel groetjes!!