De voorbereiding

3 juli 2012 - Nijmegen, Nederland

Bij gebrek aan voorbereiding, schrijf ik er maar iets over. Ik zit nog op de uni om de laatste studenten te spreken en het werk af te ronden. Voor de plantjes die hier om me heen staan op het bureau is het misschien wel handig dat ik een toegewijd verzorger ga vinden die nog niet op vakantie gaat en ze misschien een beetje water zou willen geven. Dat is dan de voorbereiding, of eigenlijk de afronding alhier.

Er is nog meer afronding, namelijk de yogaschool die ik gedurende 4 jaar heb gevolgd en die ik vorige week heb afgesloten. Het yogafestival op Terschelling heeft meegeholpen om dat yogadeel even helemaal uit te leven en het nu even weg te leggen. De ruimte die daardoor ontstaat heb ik meteen maar weer weten op te vullen met mijn opgeborgen plan om naar Santiago te lopen.

Een paar weken geleden vroeg Pieter, uit Zwolle, me of het nog wel nodig was om naar Santiago te lopen. Ik voelde het antwoord van binnen meteen opborrelen: 'Nee, het is niet nodig". En tegelijkertijd voelde ik ook een grijnzend antwoord: 'Maar ik doe het lekker toch'. Dat voelde als een grote verademing. Mijn hele leven is eigenlijk niet nodig, maar ik doe het lekker toch.

Voor zover de voorbereiding, of eigenlijk het gebrek hieraan. Nu is het tijd om te gaan lopen. Ik ben heel benieuwd en ik vind het ook wel een beetje spannend.

Leuk dat jullie een stukje met mee mee zullen gaan.

kus

Griet

1. Ben:
    4 juli 2012
    Ha Margriet! Wat spannend & gaaf. Ik ben erg benieuwd en ik ben blij dat de exhibitionist ook in jou wakker is geworden ;). Heel veel succes. Hoe lang heb je er voor uitgetrokken?
  2. Pauline:
    9 juli 2012
    Ha die Grietje, Wat goed van je! Misschien kom je mijn dochter Eline nog tegen! Ik wens je een hele goede tocht zonder blaren!
    Knuffel, Pauline.
  3. Jos.:
    Miep,
    De Jacobsstaf is niet alleen om verwilderde honden weg te jagen, maar ook al te opdringerige Spanjaarden..
    Maak er iets moois van en zet 'm op.
    2x dikke kus.
    Je liefhebbende ouders.
  4. Frans en Ineke:
    9 juli 2012
    Je bent steeds in onze gedachten. Dus je loopt niet alleen.
    Benieuwd naar je ervaringen. Zet hem op
    De gollussen
  5. Carolien:
    11 juli 2012
    Hey lieve dokus, hoe gaat ie? Goed aan het lopen? Mis je wel hier (nu al)! Dus dat gaat nog iets worden. Geniet ervan dokus, loop ze en ben voorzichtig! Denk aan je, dikke kus Oliebol